www.sizedebiyat.com SiZedebiyat Edebiyat Enstit�s�
ANI �ekmecesi
Telif hakk� sahibi: Alp ARPAD
�ZLEN�MLER�M 3
Ba�ar Can Ki�isel sayfas� i�in
SiZedebiyat' tan daveti al�nca �ok heyecanland�m. ��imizden birisi bir �ey yapacakt�! Onun ba�ar�s� bizim de ba�ar�m�zd�. Ayr�ca SiZedebiyatl� dostlar�mla bir arada olma f�rsat�n� yakalam��t�m. Artan bir heyecanla yola koyuldum. Dinlenmeli�e do�ru ilerlerken baz� dostlar�mla kar��la�t�m. Onlarla kar��la�maktan mutluluk duydum. G�zlerim yine de SiZedebiyat' tan arkada�lar�m� arad�. Kar��lamay� yapan de�erli grupda��m Say�n Yakup Bey ve de�erli e�i o ana kadar gruptan benden ba�ka kimsenin, geldi�ini belirtmedi�ini s�ylediler. Fuaye sohbetlerinden sonra salona ge�tik. Konser salonunun, o �ok iyi tasarlanm��, do�ru malzemeler kullan�lm��, yeteri kadar yal�n, ilgin� mimarisine yeniden kavu�maktan, m�zi�i yeniden koklamaktan b�y�k bir keyif ald�m. Son oturu�lar, son k�p�rdanmalar, �ks�r�k k�r�nt�lar�n� atma, bo�az temizlemeler, sahne g�revlisinin son kontrol�nden sonra s�f�r sessizlik i�erisinde Ba�ar Can KIVRAK piyanosunun �n�ndeki yerini ald�. Olabildi�ince kontroll�, olduk�a heyecanl�, kendine g�venen fizi�iyle, profesyonelcesine ilk tu�a dokundu Ba�ar Can... Epeydir bir resitalde bulunmuyordum. Aileden birisinin �almas� da buna eklenince, " kula��m�n pas� " n�n gitmesi bir yana sanki s�f�rlanm�� oldu. Taze, yeni, dost notalarla yeniden dolduruyordum... Herhangi birini kritik edecek kadar m�zik bilgisine sahip de�ilim. Zaten bu y�zden " �zlenimlerim " diyorum ya! Onlar �zerinde rahatl�kla konu�abilirim san�yorum. Program olduk�a a��r, icras� zor bir programd�. Hat�rlamakta yarar var san�r�m: Johann.Sebestian.Bach..........
Prel�d - F�g La bemol maj�r ( �kinci Kitap ) " Aksak Tart�lar..." � dinlerken zorlan�r insan. Allah �alana kuvvet versin. Bach, Liszt, Chopin... Bana hep sek sek oyununu, bazen atl� �an�n� hat�rlatan " La Campanella " da, Can' �n parmaklar� soyad�na yak���r uygunlukta ba�tan ba�a piyanoyu dola�t�. Nedense Beethoven ba�lad���nda rahatlad�m. Debussy' de bol bol d���nme f�rsat�n� yakalad�m. " Kl�sik Bat� M�zi�i " nin y�llard�r fark edemedi�im bir yan�n� yakalam��t�m sanki; baz�lar� i� hesapla�may� �a�r���m m� yapt�r�yordu? Ya da Ba�ar Can m� s�r�klemi�ti beni i�in bu y�n�ne? Debussy' nin katk�s� neydi bu gereksiz geri d�n��lere? O s�rada Ba�ar' �n Debussy' i ya�ad���na, onun gibi hissetti�ine �ahit oldum. Son derece zarif, artistik hareketleri galiba bunu ispatl�yordu. Debussy, dinginli�i m�thi� bir �ekilde yakalamakla kalmam��, bunu birebir, ola�an�st� anlatmay� ba�ar�yordu;sessiz hayk�r��tan sessizlili�in kendisine, vardan yoka bitmemi� son bir nota diyebilirim, " Et la lune descend sur le temple qui fut... " Ve �l� Tap�na��n �zerine Ay I���� D��t� "... Orda olmak istedim! Nedenini ��k��ta Yakup bey s�yledi: Debussy i�in derler ki, " Eserlerinde melodi yoktur; resim vard�r! " Beethoven' da niye rahatlad���m� galiba bulmu�tum. Y�llar�n benden g�t�rd�klerine kar��l�k daha �nce dinlemedi�im bir yap�t da olsa, t�n�s�ndan Beethoven' �, Chopin' i, Debussy' i ay�rt edebiliyordum. Bunu ke�fedebilmem geceyi daha da �nemli yapt� sanki... O gece ba�ard� Ba�ar Can. �n�nde daha �ok ba�ar�l� y�llar da olacak san�r�m. Dinleyecek ve g�rece�iz in�allah. Ba�ar, Can... Ya�as�n m�zik! 18.09.2006, Pazartesi |
:
Alp ARPAD,
�zmir,
21.09.2006, 13:58,